29 April 2017

tunang

tiba-tiba aku nak membebel pasal tunang aku.

aku tak nak taip nama panjang dia dengan no ic dia yang aku sendiri tak hafal.
aku pelupa.

cuma, yang boleh nak kata dekat aku di masa depan, kot lah mana tau ego aku melambung2 sampai minta cerai. aku boleh baca ni.

entah.
ingat lagi kali pertama aku jumpa mamat ni. dalam kerete myvi kuning duduk depan sebelah pemandu, aku masuk duduk belakang.
"Hai saya Ayu.."
dia separa toleh.
aah separa toleh.
kau tau? lanjo separa toleh. gila sombong jual mahal bongkak macam la aku nak mengorat engkau. kata nak panjat Bukit Putih sama-sama. kenal la sikit. kenalkan diri pun tak.

bila turun kereta baru la nampak muka dia full yang acah-acah separa toleh tu, perghh
muka budak meta. skema. nerd. otaku.
dengan cermin mata petak, janggut macam ostat, pakai tshirt berkolar. nak panjat bukit tau? kau ingat nak pegi majlis perasmian Tapai Segera Sdn Bhd ke?

tapi ok la, penat lelah aku membadut buat lawak dengar jugak dua tiga rangkap ketawa dari dia. anyway, thats how I treat new people in my life. kenal-kenal nak kenal je bukan nak kawan rapat sangat pun.

habis balik Batu Putih, stalk ig (sebab nak follower je pun)  private.
lepas tu aku tak request follow pun sebab yaa you know, I'm a woman why should I follow him first kan.

lastly dia jugak follow aku dulu. bila dah approve apa lagi, scroll sampai bawah la and judging and judging and judging...

oh kerja kerajaan. skema. single. by the scroll guys, just like that I knew what person he is.

masa singkat je dah rapat part ni boring. last couple then tunang.

tak sangka la, masa moment aku single persoalkan "siapa la laki aku ni kan" (sambil gigit pen usha crush).
rupa-rupanya mamat yang aku tak kenal ni orangnya. tak laki lagi la tapi we were almost there.

He is good. aku seram jugak dia anak bongsu, aku bongsu, kepala sama ke? boleh tolerate ke? alah tak pe la. kalau tak ngam tinggal jelah. ni aku pikir dulu.

the sympathy of "saya ni macam kena sumpahan" change to real feelings towards him.

betul la, kalau kau jahat jodoh kau pun jahat.
penat lelah dua tiga menjak jadi baik ni berbaloi bila dapat jodoh baik.

suci dalam debu. couple 2 kali semua tak lama. kau paham suci dalam debu???
putih tu aset. tak merokok tu bonus. sifat rajin kerja berintegriti dan berwawasan macam abah tu super extra bonus. pantang aku lelaki pemalas.

the thing is,
there is a moment when I used to feel down as fuck thinking why am I treated like a trash after I'd sacrifice so many thing for one person, then I wanted him to be this way and like this and like this. But I've never have it. and somehow when the moment I feels down with this guy, I've got (susah la nak explain)

he is, just like what I wanted a guy to be.
100% except for his terrible singing. kalau tak mesti 110%.



"25 tahun hidup baru sekarang jumpa. tak payah cari tempat nanti kita cari meja sama-sama karang tak jumpa org ramai ni"


No comments:

Post a Comment